Neadekvāti dārgās cenas amatniecības un mājražotāju precēm
Kā rodas neadekvāti dārgās cenas dažādiem amatniecības, mājražotāju u.c. precēm (pēc pircēju komentāriem) Rīgas izsludinātajos tematiskajos tirdziņos. Šīs nodevas ir tikai daļa, no kopējām izmaksām braucot uz pasākumu:Izmaksas uz visām 5 dienām par visu telti:
Telts ar grīdu 400 LVL
2 galdi un 1 sols 50 LVL
Tirdzniecības nodeva 50 LVL
Dalības maksa 250 LVL
Elektrības pieslēgums – pēc tarifa
Ūdens – pēc tarifa
KOPĀ aptuveni: 750 LVL par visām 5 dienām
*summas bez PVN 22%
Atļaušos nenosaukt firmu, kura šodien ir nākusi klajā ar šādu cenrādi, bet pat uz 30 dienām nomas maksa Ziemassvētku tirdziņā Tallinā un Rīgā bija lētākas.
Vai kādam ir bijusi nojausma par šādām cenām ?
JurisK (2012-04-05 10:28) Redziet, ir maajrazhotaaji un ir t.s. dailjamata meistari. Tie it kaa ir tie, kas uztur liimeni, neljaujot ieviesties leetai plashpateerinja precei. Bet, lai kljuutu par maajrazhotaaju, jaaiestaajaas attieciigaa amatnieciibas kameraa, kur biedrus uznjem taa saucamie dailjamata meistari, kuriem galiigi nav vajadziiga maajrazhotaaju konkurence. Bet, lai maajrazhotaajs darbotos kaa razhoshanas uznjeemums, vinjam jaaiziet visi birokraatijas elles loki, lai uzsaaktu kaut ko. Vismaz taa tas bija pirms dazhiem gadiem, pashreizeejo situaaciju iisti nezinu, iespeejams, ka ir vienkaarshaak.
kolina (2012-04-05 10:47) Tās izmaksas nebija zināmas, bet nojaušamas, zinot augstās mājražojumu cenas tirdziņos. Ko lai saka - tai firmai tas ir bizness un ar labdarību tā negrib nodarboties, bet peļņu grib pēc iespējas ātrāk un pēc iespējas lielāku. Meklējiet izdevīgāku veidu kā pārdot, t.sk. izmantojot internetu.
Trenta (2012-04-05 10:58) Piekrītu fargo - rokdarbi nav viegli, pat tad, ja "piesista roka". Starp citu, 2 Ls nākas samaksāt par dziju - tātad darbs ir par velti. Un diez vai art_deco būtu ar mieru strādāt pāris vakarus par 2 Ls:)
karbonaade (2012-04-05 11:13)
Hmm, Tikko kādam datorguru tika piespēlēta laba biznesa ideja :)
Uztaisīt tieši mājražotāju interneta veikalu ebay stiliņā. Un par nelielām, bet taisnigām naudiņām nostarpniekot to pasākumu. :)
Bet... te jau sākas tā problēma, LV ir tik maza, ka neviens šos starpniekpakalpojumus nepirks, jo ir tik vienkārši atrast pašu ražotāju, un tas cilvēks, kas šo lapu būs izstrādājis un uzturējis paliks muļķa lomā. Paši vien sev to bedri rokam :( Un tad brīnāmies, ka tie, kas var atļauties plēst, plēš, cik vien var.
Ps. Draugos galerija JAU strādā kā laba reklāma un mārketings rokdarbniekiem (ne man, bet citu ersonīgā pieredze).
art_deco (2012-04-05 11:18)
Un diez vai art_deco būtu ar mieru strādāt pāris vakarus par 2 Ls:) «--- 2 ls jau nu nē, bet padsmit lati par zeķēm ir par traku. No man zināmajām mājadītājām vienai ir adāmmašīna, ar to vispār ļoti ātri iet. Viņas ada pat bez skatīšanās, skatās TV un ada, uzmet aci adīklim pēc tam atkal uz TV.
rokdarbi nav viegli, pat tad, ja "piesista roka" «--- vispār jau ir gan viegli. Ja šķiet, ka grūti, tad tam cilvēkam to nevajag darīt. Jāatrod cita nodarbe. Es agrāk ļoti daudz tamborēju. Smukus izstrādājumus. Grūti palika tad, kad apnika.
Rokdarbi ir skaisti , nenoliedzami, ka tur ieguldīts darbs un labas domas. Darinātāji ir pelnījuši atalgojumu, tomēr jāatrod vidusceļš. Vairāk taču var notirgot par zemākām cenām.
dsm19 (2012-04-05 11:22) Jurim K-Nu nav viss tik vienkārši- Daiļamata meistaru status beidza pastāvēt kopš padomijas bankrota. Daiļamata meistari diezgan vienkārši varēja iegūt Amatniecības kameras meistara statusu, ko tolaik pielīdzināja augstākajai spec. izglītībai. Pēc dažiem gadiem mainījās AM. kameras statuti, uzradās mācekļi, zeļļi un meistari. Sīkākas ziņas skat. kameras prieksēža Viļņa Kazāka vai AK blogos. Amatnieku darba izmaksas vienmēr bijušas augstas.
Endzija (2012-04-05 11:22) jaa, marjazhotajiem ir izmaksas, bet cenas tomeer ir neadekvaatas... Nesen kaut kur redzeeju - sulas pudele, shkiet nebija pat litrs, maksaaja 4 Ls. Nee nu kruta protams eko sula, roku darbs un kasturveel, bet nu come on - sula. Normaalu viinu uz kaadu akciju var nopirkt pa taadu naudu. Vilnas zekjeem ari gan jau var atrast kaut ko pa vidu starp 2 Ls un 20 Ls. Ir arii taa saucamie eko veikalinji, nemaz tirdzinji nav jaameklee - tur cenas tieshi tikpat neadekvaati augstas.
adelheide (2012-04-05 11:29)
Polus, tadas lapas jau ir un vairākas...un sen...
cik noprotu, tad lielākai daļai komentētāju nav ne mazākās nojausmas par amatnieku darbu - kvalitatīvu materiālu izmaksām, radošo ieguldījumu utt.
tiem, kas aurē par dārgajām zeķēm un šallēm - visas iespējas nopirkt kvalitatīvu dziju, adatas, iemācīties adīt, atrast laiku un pacietību uzadīt...smuki uzadīt... un tad kādam atdot par latiņu!!!
tas par adījumiem...ir citi amatniecības veidi, kuros iegulda vēl daudz vairāk un no pircēja tiek paprasīta gandrīz tikai pašizmaksa, jo amatnieki parasti ir pārāk iejūtīgi, lai paprasītu arī par ieguldīto darbu...
aizvedām mūsu darbus uz Somijas tirdziņu mazā miestiņā, organizētāji jautāja par cenu - vajadzēja redzēt viņu sejas(daudz netrūka, lai šie pateiktu, ka mums visi nav mājās) - par tāda līmeņa darbiem, kādus šeit auž, ada un izgrebj somi uzlika 5 kārtīgu mūsu nosaukto cenu un to visu izpirka stundas laikā...
pie mums bieži rūpnieciskiem ražojumiem ir lielāka cena nekā kvalitatīvam roku darbam - un pērk...un nemaz nekurn, ka dārgi un tā...
pie mums ļoti maza sabiedrības daļa ciena roku darbu...
Trenta (2012-04-05 11:33)
Art_deco, pilnīgi piekrītu - padsmit lati par vienkāršām zeķēm ir krietni par dārgu, bet ja tās ir ar etnogrāfiskiem rakstiem no vairākām krāsām - tad varbūt nav arī.
Es adu. Un daudz. Un nav apnicis, bet dažkārt, aizraujoties un pārāk ilgi to darot, tirpst rokas. Tāpēc saku, ka rokdarbi nav viegli:)
kokote (2012-04-05 11:47)
Cilvji, te tā diskusija bikiņ "no kursa nobrauca", domāju, ka lielākād aļa piekritīs, ka:
1)rokudarbs ir exkluzīva lieta un visur pasaulē par to prasa adekvātu samaksu (neviens taču neliek pirkt tās zeķes par Ls 12 - ej pērc mašinizēti ražotās par pāris latiem)..un kā saka zinātāji, salīdzinot ar citurieni, mūsu rokdarbi vēl ir ļooti lēti (tikai pie mums var rokdarbus salīdzināt ar fabriku ražojumu..tas ir kā briljantus salīdzināt ar stikliņiem un brīnīties, kāpēc briljanti tik daudz maksā)
2) tas, ko saņem ražotājs (amatnieks) un tas, kas aiziet starpniekam - tas cik es saprotu ir neadekvāti. Bet tā jau nav tikai rokdarbos, tā ir lauksaimniecībā un citur, kur ražotājs proporcionāli saņem mazāk no preces pārdošanas vērtības nekā tirgotājs...neesmu ekonomiste, bet tas īsti nav tā pareizi.
PS. šis 2. pukts arī bija piedāvātais apspriešanas temats - vismaz es tā sapratu :)
gravieris (2012-04-05 11:50) rīkotājs uzstādījis murgainas cenas.Šaubos,vai ražotājs var to atpelnīt.
dusjka (2012-04-05 11:58)
es neuzskatu, ka cenas ir neadekvāti augstas. es pazīstu pāris amatniekus, un zinu, kāds darbs tiek ieguldīts, lai saražotu tās lietiņas, kas tiek pārdotas. un zinu arī, cik drastiski noteikumi mēdz būt vietu izīrētājiem, izņemot Kalnciema ielas tirdziņu, kur vieta maksā, ja nemaldos 11 ls.
uzskatu, ka roku darbam tās ir normālas cenas. jautājums- vai tie priekšmeti ir nepieciešami? jo vislielākā sāpe vidējam latvietim rodas, ja tirdziņa skaistās atmosfēras iespaidā nopirkta kāda lieta, kas maksā diezgan normāli, bet īsti nav vajadzīga, no tā arī rodas tie skābie komentāri. bet tiem, kam tās lietas ir nepieciešmas, tie arī spēj un vēlas samaksāt, un pēc tam nekurkst.
Polus (2012-04-05 12:03)
adelheide,
Diemžēl nav sanācis redzēt mājaslapu, kurā būtu pieejama plaša amatnieku/rokdarbu/mājražotāju produktu izvēle un kurā varētu izvēlēties produktu kategoriju, reģionu, cenu diapazonu, apskatīt to internetā, turpat arī pasūtīt un norēķināties.
Ja ir, tad labprāt aplūkotu šo lapu. Paldies.
neko (2012-04-05 12:29) Adelhaide: "tadas lapas jau ir un vairākas...un sen..." - un ja konkrētāk? pat ja ir, tad tā vienkārši atrodamas nav.
Muktiana (2012-04-05 13:02)
Es arī savulaik līdzīgi domāju par to, kapēc letiņi līdzīgi internetā nepārdod kā e-bay utt. Es arī domāju, ka tā taču viņi samazina savas biznesa iespējas utt.
Bet pagāja laiks un īstenībā vīlos arī tajos interneta veikalos. Konstatēju, ka labāk tomēr fiziski aiziet, pastaigāt un nopirkt (vismaz mazus priekšmetus) un ka laiks, buroties pa neta kartotēku, paiet tāds pats, kā fiziski krustu šķērsu izstaigājot konkrētas tirdzniecības vietas un labāk tomēr ar savām acīm redzēt.
Un savā ziņā traki, ka vairs vispār neko nevarēs veikalā atrast, viss tikai internetā.
Bet nu es saprotu,ka tās varbūt ir galējības utt. Un mūsdienās jau tiešām fiziski vairumam nav laika aiziet uz tām tirdzniecības vietām.
adelheide (2012-04-05 13:58)
Polus, bet lūdzu... tev ir visas iespējas tādu vienotu lapu ar visām tevis nosauktajām ekstrām izveidot, tikai mājražojumi un amatnieku darbi ir diezgan specifiska lieta... īpaši jau norēķinu ziņā...
jāpiekrīt arī Muktianai - ir ļoti sarežģīti i-netā parādīt smagumu, vieglumu, smaržu, smalkumu, pat krāsu nianses u.c., kas ir amatlietām ļoti būtiskas īpašības...
ir pat novērots - tirdziņos ejošākā prece i-netā vispār nekust...
viena no lapām www.meistardarbs.lv...
mieru_tikai_mieru (2012-04-05 15:56)
Polusam:
vēl viena tāda - www.originali.lv
Bibine (2012-04-05 16:31)
Polusam:
vēl viena mājas lapa - www.zemnieks.lv
p.s. ideja par piedāvāto produkcijas reklamēšanu mājas lapās - ir OK noteikti ar tām precēm, kurām uzglabāšanas termiņš ir garš (rotas lietas, zeķes, cimdi..), bet pārtikas produktu realizācijas termiņš visbiežāk būs īss - 3-7 dienas....
Viņiem ir jāizstaigā ļoti daudz ceļu, lai katrs mājražotājs atrastu savu - ekonomiskāko, izdevīgāko...
nenopietninopietna2 (2012-04-05 21:06) Lai es adītu zeķes par 20 Ls... tad es labāk ietu nošauties! Nemaz nerunājot par nosaukto cenu 6 Ls.
piparbecinja (2012-04-05 22:17) vispār ļoti cienu amatniekus un viņu ražojumus. tie izstaro siltumu un gaišu enerģiju gandrīz vienmēr.
piparbecinja (2012-04-05 22:18) mieru_tikai_mieru, originali nemaz neņem kuru katru, tur stingra sijāšana notiek.
Leonarda (2012-04-06 10:39) meistardarbs.lv
<< iepriekšējās | Atbildes 21 līdz 42 (kopā 42) |