ISO standarts

Vai kādam ir bijusi pieredze darboties kādā uzņēmumā, kur ir ieviests kāds no ISO standartiem? Ja jā, tad varbūt kā jūs vērtējat ISO standarta ieviešanu, bija vai nebija nepieciešams, plusi, mīnusi? Te jau būs atkarīgs vai jūs esat darbojies kādā no darba grupām vai vienkārši esat kā darbinieks... Kas izdevās tik labs vai ne tik labs ieviešanas procesā? Vai ieteiktu ieviest citiem uzņēmumiem ISO standartu??

Maverick (2010-11-04 22:14)      ISO standarti ir dažādi, un katrs no tiem reglamentē savu jomu.
Populārākais, pēc kā visi tagad tiecās - tas ir ISO 9000, kas galvenokārt formalizē uzņēmuma iekšējas aprites dokumentāciju. Tieši par kvalitātes kontroli tur ir visai maz.
Protams, uzņēmums "izskatās" daudz respektablāk, ja vari piekabināt klāt frāzi "ISO 9000 certified".

VisuNauduMocii (2010-11-04 22:16)      no tiem standartiem ira jeega tik tad, ja sadarbiiba ira ar citiem kantoriem EU un pasjiem ira nojeega ar taadas lietas nepiecieshamiibu..., ja peras tepat tad tas viss ira H.. , jo VDI netiek ar visu to pekeli galaa, un shamiem saprashana ir tik daudz cik palasiijushi bukletus un vecus GOSTus....

Ivans_neBargais (2010-11-04 22:49)      Strādāju tādā kantorī, un pārdzīvoju ieviešanas cirku. Jēga ir tikai tad, ja šis sertifikāts ir viens no kritērijiem, lai ar kantori vispār tiktu runāts par sadarbību, līgumiem, u.t.t. A no praktiskā darba viedokļa, kārtējais caurums, kur pazūd naudiņa.

Mefistofels (2010-11-04 23:00)      Tā ir aptauja?
Ja prot izmantot standartu ISO 9001, tad no tā daudz ko var izvilkt uzņēmumam noderīgu, piemēram, modelēt un optimizēt procesus. Ieiviešanā visgrūtākais ir parasti sapratnes trūkums no darbiniekiem - kas tas par zvēru.
Ieviest ir jēga tad, ja vadība to atbalsta, ja patiešām uzņēmums to grib darīt nevis, ja tā ir spiesta lieta.

Auguste (2010-11-04 23:15)      Savulaik arī piedzīvoju ieviešanu. Likās šausmīga birokrātija. Kā sistēma iestrādājās nezinu, laimīgi to vietu pametu. Teorētiski jau protams viss bija saistīts ar sistēmas optimizēšanu, bet praktiski darbojās, lūk kāda fīča: visperfektākajā sistēmā vienmēr ir viena vājā vieta - cilvēks. Izpildītājs.

Zelta_rokas (2010-11-04 23:31)      Man liekas ka jeega ir lielaa uznjeemumaa! Piespiez cilveekus sakaartot dokumentus peec attieciigas sisteemas, un vadiibai ir vieglaak kontroleet to kas notiek uzneemumaa. Par liigumiem un citaam fiicaam gruuti ko pateikt.

Raiteens (2010-11-04 23:39)      Muļķibas-ISO der arī vidējos un mazos uzņēmumos, bet kā jau Mefistofels teica tikai gadījumā,ja to dara, lai patiešām uzabotu darbibu nevis ķeksīša vai skaistā ISO9000,ISO9001 etc uzrakstiņa dēļ.

Kr_Rumpumpele (2010-11-05 02:00)      Pilnībā piekrītu Mefistofelim! Ar ISO ir gluži tāpat kā ar jebko, ja to dara/ievieš tikai kādam citam ārējam faktoram "par prieku", ķeksim, ar pozu "tā vajag", tad labuma tur būs maz vai nemaz. Ja ir vadības izpratne par to, saredzot lietu sakārtošanu, un spēja ne vien izskaidrot darbiniekiem, bet arī motivēt viņus, paredzami labi rezultāti.
Tomēr nav pilnīgu, universālu sistēmu, arī šajos standartos ir savi trūkumi. Varbūt tāpēc arī tiek meklēti vēl citi risinājumi, piemēram, CAF modelis.

mieru_tikai_mieru (2010-11-05 06:37)      kādreiz bija laiks, kad ISO bija kā prasība, lai piedalītos atsevišķos valsts izsludinātajos iepirkumos. Lai samazinātu pretendentu loku. Pašreiz vairāk prasa izziņas no VID par nodokļu parādu neesamību, finanšu apgrozījumu un atsauksmes no klientiem. Bet ir sfēras, kur bez ISO neiztikt - tās ir akreditētas laboratorijas, pārtikas ražotāji da pārstrādātāji utml.

k_dze (2010-11-05 10:26)      biju stradajusi vienā liela uzņemumā,kur tika ieviests tas ISO standarts. Kā darbiniece, es izjutu parmaiņas tikai uz sliktako pusi, jo bija jastradā vel stingrakos birokrātijas un papīru apstakļos-t.i., par katru nepareizu burtu vajadzēja atskaitīties,....
Manuprāt, tas ir svarīgi tikai uzņemum, nu nezinu, lai piedalitos kādos tur straptautiskos vai lielakos projektos..

Just_ (2010-11-05 11:25)      Strādāju, kad uzņēmumā (lielā) ieviesa ISO 9001. Pārmaiņas bija, piemēram, tādas, ka vajadzēja dabūt papīru ar diviem parakstiem tā vietā, kur agrāk pietika ar vienkāršu telefona zvanu.

Pticka (2010-11-05 13:37)      ISO noder uzneemumam!
Ievieshana nerulleeja un ari birokraatija pec tam pavairojaas... un tie, kas ieviesa vispar nomocijas :D

Luusila (2010-11-08 14:06)      Tikai vairāk birokrātijas. Tai vietā, lai pasūtītu kaut ko vienreizējā piegādē no piegādātāja, kas nav pastāvīgo piegādātaju standartsarakstā, man jāveic cenu aptauja un jāpievieno rakstisks secinājums, ka tas, lūk, bija nepieciešams un ir visizdevīgākais variants. Murgs.Iepriekš tas man prasīja 2min tel sarunu.

Jo9 (2010-11-08 14:42)      aptauja? :)
ISO 9001 vairāk tomēr der vidējiem un lieliem uzņēmumiem, jo tiek sakārtotas daudzas jomas, ja sistēma netiek ieviesta tikai ķeksīša pēc... tiek precīzi noteiktas pilnvaras, atbildība, sakārtota dokumentācija, galvenais pluss sakārtotai dokumentācijai tas, ka darbinieku viegli aizvietot, ja tas atvaļinajumā vai slimo, jo procedūrās ir atrunāts, kur kam jāglabājas, lai vajadzības gadījumā var atrast un cilvēciskā faktora dēļ necieš darbs ar klientiem... utt...
protams, ir arī savi daži mīnusi standartu prasībām, kā piemēram, samērā mulķīgi novērtējumi utml., bet tad tie būtībā tiek izveikti 1x gadā ķeksītim pirms ārējā audita... :)

augstāk komentāros minētie sliktie sistēmas darbošanās piemēri liecina tikai par neprofesionālu un birokrātisku kvalitātes sistēmas vadītāju un/vai ieviesēju, jo procedūrās var atrunāt gan telefoniskos zvanus, gan dažādas citas fīčas, kas nebirokratizē. vienkārši tie kvalitātes vadītāji pārāk burtiski tulko standartu prasības un paši nav izgājuši attiecīgu labu apmācību...



kad sistēma jau ieviesta un n-tos gadus strādājusi, to pat īsti nemana ikdienas darbā, j

markoss (2011-02-08 19:56)      hi! strādāju uzņēmumā , kas ieviesa 9001-o un tgad ievieš pārejos, ...secinājumi - svarīga izpildītāju attieksme. Ja visiem ir doma na...vajag , tad procesā rodas grūtības. ja attieksme normāla , tas neapšaubāmi palīdz. varu arī vairāk infas sagādāt...

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu